Tarina banaanista

Sisällöntuotanto, blogi, markkinointi

Banaanista voi kirjoittaa sata tarinaa. Miksei siis myös teidän yrityksestänne?

Tapaan viikoittain yrityksiä, jotka tuskailevat samankaltaisten haasteiden parissa. Viime aikoina on käynyt selväksi, että toimiva markkinointi vaatii kiinnostavaa sisältöä ja someen on turha lähteä touhuamaan ilman, että on jotain sanottavaa. Mistä ihmeestä sisältöä voi kehittää?

Käytän koulutuksissani esimerkkinä banaaniterttua. Jos sinun tehtävänäsi olisi tuottaa sisältömarkkinointia banaaneista, mistä kirjoittaisit?

Banaaneista voi kirjoittaa helposti sata erilaista tarinaa.  Mistä banaanit tulevat? Kuka niitä kerää? Voiko banaanille olla allerginen? Entä miten on banaanin ekologisuuden laita? Mikä on paras banaanireseptisi? Pitävätkö lapset banaanista? Onko banaaninkuljetusastia turhake?

Banaaniharjoituksen jälkeen on helppo siirtää ajatukset omaan bisnekseen. Mistä sinä kirjoittaisit? Mitä asiakkaasi haluaisivat lukea?

Tiesitkö, että yhtä hyvin kirjoitettua artikkelia voi hyödyntää vaikka kuinka monessa paikassa? Sen voi jakaa blogissa ja uutiskirjeessä, siitä voi ammentaa pätkä eri somekanaviin. Monta kertaa.

Moni tapaamani yritys painii resurssiongelmien kanssa: heillä ei ole aikaa tuottaa sisältöä. Tai jos on aikaa, ei ole oikeanlaista osaamista.

Eihän suurin osa yrityksistä tuota graafista materiaalia tai mainosvideoitakaan itse, vaan palkkaavat ammattitaitoisia henkilöitä avuksi. Miksi yrityksen pitäisi itse vastata kaikesta tekstintuotannostakaan?

Mamwork auttaa jo kymmeniä yrityksiä sisällöntuotannossa ja image001markkinointiviestinnässä. Jos teidän yrityksessänne tarvitaan apua, ota rohkeasti yhteyttä, me voimme auttaa!

 

 

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>